RECENZE: Bohemian Rhapsody - Strhující zmrtvýchvstání rockové legendy jménem Freddie Mercury

Vydáno 07.11.2018 | autor: Filip Pešta

Přenést na plátna kin život tak rozmanité a excentrické osobnosti, jakou byl Freddie Mercury, vyžaduje koňskou dávku kuráže. Obzvlášť vezmete-li v potaz, jaký odkaz po sobě Queen ve své nejslavnější sestavě zanechali. Scénárista Anthony McCarten a režisér Bryan Singer však ve filmu Bohemian Rhapsody vyportrétovali zážitek, na který zkrátka nezapomenete.

RECENZE: Bohemian Rhapsody - Strhující zmrtvýchvstání rockové legendy jménem Freddie Mercury RECENZE: Bohemian Rhapsody - Strhující zmrtvýchvstání rockové legendy jménem Freddie Mercury

Bohemian Rhapsody

Režie: Bryan Singer

134 min

Distributor: CinemArt

Snímek Bohemian Rhapsody mapuje patnáct let existence Queen od jejich počátků až po legendární charitativní koncert Live Aid v roce 1985. Původně se měl hlavní role zhostit britský komik Sacha Baron Cohen, ten však v roce 2013 projekt opustil, protože jeho vizi odmítli samotní členové Queen.  Komu nic neříká televizní seriál Mr. Robot, asi těžko bude vědět, kdo je herec egyptského původu Rami Malek.

Buďte si, ale jisti, že po zhlédnutí filmu si už jeho jméno budete pamatovat navždy. Věrní fanoušci, kteří poctivě koukali na všechny videoklipy, živá vystoupení a rozhovory, budou doslova ohromeni Malekovým realistickým výkonem. Nejpřesvědčivěji se jeví právě v drobných detailech. Ať už se jedná o posměšné grimasy, maskulinní gesta na koncertech nebo pompézní a excentrické rysy Mercuryho povahy.

RECENZE: Utajený brak: Mariam Ahundová ve své knize tvrdí, že Freddie Mercury nebyl homosexuál

Samotný pohled na Ramiho se speciální zubní protézou, oblečeného do notoricky známého bílého nátělníku a džínů, skutečně vyvolává pocit zmrtvýchvstání rockové legendy. Stejně dobře však funguje i vizualizace ostatních členů kapely. A to všeobecně, ať už se jedná o dobové kostýmy či natáčecí techniku.

OSLAVA GENIALITY A EXCENTRIČNOSTI

To, že všechny události nejsou z biografického hlediska vykresleny stoprocentně přesně, divákovi tolik vadit nebude. Film je mimo hlavní životopisné jádro vtipný, svižný a zároveň neskutečně dojemný. Sám o sobě je oslavou geniality, excentričnosti i křehkosti a s naprostou upřímností a bez zbytečně křečovitých momentů vypráví příběh kapely, jejíž hudba změnila život milionům lidí. Dostanete tak i pořádnou dávku zábavy, skvělé muziky a emocí v jednom vkusném balíčku.

LIVE: Queen a Adam Lambert předvedli v Praze megalomanskou show, nechyběla vzpomínka na Mercuryho

Soundtrack obsahuje hity i jedenáct nevydaných písní včetně pěti z jednadvaceti minut živého vystoupení na Live Aid v červenci 1985. které nikdy nevyšlo v audio formátu.

Legenda jménem Freddie Mercury zůstává nesmrtelná. Nejen fanoušci Queen budou z kina odcházet ohromeni. Smích, výstřednost, strhující vizuální stránka a v neposlední řadě slzy dojetí. To všechno je Bohemian Rhapsody.

text: Filip Pešta

Témata: Bohemian Rhapsody, Freddie Mercury, Queen

4,50