© last.fm
Třiatřicetiletá kolumbijská zpěvačka
Shakira souhlasila, že se objeví v reklamě na španělské víno Cava (katalánský sekt, růžový nebo bílý - pozn. red.) společnosti Freixenet. Od firmy však místo honoráře požádala o donaci pro charitativní organizaci Pies Descalzos, která ji využije na vybudování škol.
"Vzdělání je právo od narození a kvalitní vzdělání je jediný nástroj, kterým může dítě proměnit sny ve skutečnost. Od malička jsem si uvědomovala tvrdost reality, které čelí mnoho dětí," řekla zpěvačka. V podmínkách smlouvy stálo také, že společnost Freixenet vytvoří dokumentární film o nadaci Pies Descalzos a vytvoří i videoklip pro nový singl "Sale El Sol" z poslední zpěvaččiny desky
"The Sun Comes Out". Zmíněná reklama se natáčela minulý týden v Barceloně a společnost Freixenet nadaci věnovala sumu 660 tisíc dolarů.
Nejedná se však o jedinou charitativní činnost zpěvačky v poslední době, před nedávnem darovala foukací harmoniku použitou ve videoklipu
"Gypsy" do dražby pobočky Červeného kříže, v rámci kampaně Dar por Colombia hoy, nadace, která se snaží získat peníze pro oběti krutého období dešťů, po kterém v Kolumbii zbylo více než 1,3 milionu lidí bez domova. Do kampaně přispěli například i kolumbijská modelka Sofia Vergara nebo baseballista Edgar Renteria.
Nadaci Pies Descalzos založila
Shakira v roce 1997 a má za cíl pomáhat chudým kolumbijským dětem dostát vzdělání. "Pies Descalzos" (česky "bosá") zní také název její desky z roku 1996, která je považována za zpěvaččin oficiální debut.