RECENZE: Prague Conspiracy svou koncertní sílu ve studiu neztratili

Vydáno 06.04.2016 | autor: Nicola Bernard

Kapela, která relativně nedávno (i když… ty rafičky fakt hrozně uhání) razantně změnila žánrové směřování, sestavu a dokonce i název, patrně definitivně nalezla svou kýženou pooperační podobu. Co načala před třemi roky, nyní zdárně dokonala. V romantických filmech se tomu říká happy end, i když faktická budoucnost je dosud otevřená.

RECENZE: Prague Conspiracy svou koncertní sílu ve studiu neztratili Prague Conspiracy vyjedou s novou deskou i na turné

Prague Conspiracy

Inner Game

Stop!, Shoes, King Fool´s Crown, Running Out, Chains, Gravity, Drop The Fear, Times Like These, Tough Game, Wake Me Up

10 trax / 31:52 min

Vydavatel: vlastní náklad

Zatímco předchozí album Renegades bylo jistým mezistupněm nabízejícím ještě pár styčných bodů s minulostí, Inner Game na něj jasně navazuje, avšak s úspěšnou érou ska již nemá společného zhola nic. Snad jen ona nepochybná úspěšnost setrvává i v epoše současné. Prague Conspiracy totiž album napěchovali desaterem sic ne právě progresivních, ale velice příjemných a skvěle vyvážených písniček, které nepostrádají ráznou vnitřní dynamiku, přitom na povrchu zůstávají nenásilně chytlavé.

Prague Conspiracy interview: Posun na naší nové desce je zásadní

Žádný pot ani křeč, múzy vedly kolektivní autorskou ruku velmi citlivě. Z nahrávky navíc bezvýhradně čiší nestrojená svěžest a bezuzdná energie. Kvarteto svou pověstnou silnou koncertní formu dokázalo přenést i do studia. Zadařilo se rovněž po zvukové stránce. Jednotlivé nástroje nesoupeří o patřičný prostor, nýbrž každý se k uchu posluchače dostane v adekvátní míře.

Dominuje však suverénní hlas Anety Galisové, jejíž setkání s partou Jakuba Siňora bylo oboustrannou osudovou trefou. Snad by její čistý vokál snesl trochu ostřejší podání, ale na druhou stranu nelze pominout, že takhle zas vnáší dávku popové lehkosti a tím činí skladby masově stravitelnější. Jinak totiž Prague Conspiracy kráčí cestou poměrně rázného rocku s punkovým nádechem, spočívajícím však v oné dravosti, nikoli v rebelské filozofii. Pro zpestření pak neváhají sáhnout ani k letmé koketerii s country (úvod Running Out) či zaaranžovat působivý dětský sbor do stěžejní hitovky King Fool's Crown.

Jestliže postupem času hudební alba ztratila svou původní funkci a fungují zejména jako audio pozvánka na koncerty, je Inner Game tím nejpádnějším popudem zvednout zadek.

BEST TRAX: Shoes, King Fool´s Crown, Running Out
ZKUS TAKY: Hey Monday – Hold on Tight, One Way Letter – Where Everybody Knows Your Name, Isua – Nezapomeň