RECENZE: Kesha na albu Rainbow končí s nenávistí

Vydáno 18.10.2017 | autor: Filip Pešta

V posledních letech neprožívala Kesha Rose Sebert zrovna radostné období. Spor s jejím dvorním producentem, téměř dva roky strávené v léčebně, boj proti svým vnitřním démonům. Tyto události ji však inspirovaly ke třetímu studiovému albu, ve kterém se najde každý, kdo musel po nějaké nešťastné životní události povstat z popela.

RECENZE: Kesha na albu Rainbow končí s nenávistí RECENZE: Kesha na albu Rainbow končí s nenávistí

Kesha

Rainbow

Bastards, Let 'Em Talk, Woman, Hymn, Praying, Learn To Let Go, Finding You, Rainbow, Hunt You Down, Boogie Feet, Boots, Old Fames (Can't Hold A Candle To You), Godzilla, Spaceship

14 trax / 48:39 min

Vydavatel: Sony Music

Kesha avizovala, že album Rainbow bude inspirováno všemi, kteří ji hudebně ovlivnili. V prohlášení padala jména jako Iggy Pop, Beatles, Dolly Parton, James Brown nebo Beach Boys. Svá slova dodržela do puntíku. Hudební celistvost desky se dá opravdu dokonale definovat jako duha různých hudebních žánrů, které se ale zároveň skvěle slévají mezi sebou do jednoho bodu s názvem POP. Přimíchat do popu country, rock nebo nádech funky tak, aby to mělo hlavu a patu, chce opravdovou armádu bobříků odvahy. Kesha však tuhle výzvu s přehledem zvládla, a tak si v konečném produktu zajistila rozmanitost, která posluchače konstantně udržuje v pozoru s otázkou: "Co ještě přijde? Jsem natěšen!"

NEŘEŠ HEJTRY, ŠOVINISTY, MISOGYNY ANI ŠIKANÁTORY

Duha má ještě jeden silný význam z hlediska témat textů. Celé album totiž ukazuje prostředníček všem těm lidem, co vám někdy ublížili. Obřím ukazováčkem na všechny výše uvedené je úvodní skladba Bastards, kde obyčejný country/folk základ nakonec doplní velkolepá rytmika s vokály a zkreslenou kytarou. "Nenech je tě zničit" je heslem celé skladby. Hesel je však na albu mnohem víc. Už z názvu písně Let 'Em Talk je asi jasné, o čem písnička bude. Rockovou smršť řídí Keshin vokál, který by se v kontextu desky dal přirovnat k novému stupni tornáda. Woman vznikla na základě šovinistického komentáře Donalda Trumpa k ženám. Byla složena na dětské piano během pobytu v léčebně. Když výrok zpěvačka slyšela, začala křičet "Jsem přece ku*va ženská!" A tak song pojednává o ženské nezávislosti a graduje agresivním refrénem s funky dechovou sekcí.

POHŘBENÍ VZTEKU A ŠÍŘENÍ LÁSKY

Avšak podstatou sdělení není až tak vztek, nýbrž odpuštění. Kesha vyjadřuje soucit a pochopení, pohřbívá nenávist a vyzdvihuje lásku. Balada Praying se týká přímo samotné zpěvačky a její nově nalezené síly. Text poukazuje také na její spory s Dr.Lukem. "Vyzvala jsem všechny svoje pocity zoufalství a deprese a překonala je, i když se to zdálo nemožné." Praying, to je Kesha naplněná nadějí a sebevědomím, i když se zdá, že skladba inklinuje ke vzteku. "Tahle píseň je o empatii, kterou můžeš cítit i k člověku, který ti ublížil nebo tě děsil. O tom naučit se být hrdý na to, kdo jsi navzdory pocitům zklamání a samoty."

Lyrickou mantrou je na albu píseň Learn To Let Go nebo překrásně procítěná Rainbow s klavírem a smyčci, kde vás minimalistická melodie zpěvu doslova obejme a utře vám slzy. Hluboko zakořeněná láska k rocku a country se tak nějak projevuje napříč celou deskou. K tomu se například váže spolupráce s Eagles Of Death Metal nebo duet s jednou z nejslavnějších country zpěvaček Dolly Parton s názvem Old Flames (Can't Hold A Candle To You). Za zmínku určitě stojí i australský zpěvák Ben Abraham nebo Ryan Lewis, jehož všichni známe díky spolupráci s rapperem, jenž si říká Macklemore.

Kesha vám na Rainbow dokáže celkem čtrnáctkrát, že služby Dr. Lukea již nejsou potřeba. Její pop je svěží mix žánrů s citem i razancí a v jejích sděleních najde útěchu každý, kdo ji potřebuje. Přestaňme hejtovat, povyšovat se, podvádět a lhát a namalujme si radši svoji duhu v barvách odpuštění, soucitu a lásky.

Témata: Kesha, Rainbow, Dr. Luke

4,50